راهنمای پرسشنامه فراشناخت حالتی دانشآموزان
فرمت فایل : Word ( ورد ) شیوه نمره گذاری: دارد ویژگی روانسنجی: دارد گارانتی: دارد تعداد صفحات:7ص تعداد سوالات:20 تا معرفی پرسشنامه فراشناختی حالتی در سال ۱۹۹۶ توسط اونیل و عابدی با هدف طراحی ابزاری به منظور به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مهارت های لازم برای حل یک تکلیف پیچیده ( توانایی تفکر سیستماتیک دانشآموزان در مورد یک تمرین ) ساخته شد. پینتریچ و دیگروت ( ۱۹۹۰ ) فراشناخت را به عنوان راهبردهای برای برنامهریزی، بازبینی و تغییر شناخت فرد تعریف کرده اند. به عبارت دیگر وانیل و عابدی معتقدند فراشناخت به معنای بررسی آگاهانه و مداوم خود در مورد رسیدن به هدف و در صورت لزوم انتخاب و به کارگیری راهبردهای مختلف است. آنها محتوایی سوالات پرسشنامه را نیز بر مبنای این تعریف طراحی کرده اند. این آزمون دارای 20 عبارت و ۴ زیرمقیاس: آگاهی، راهبرد شناختی، برنامه ریزی و بررسی خود است، به هر یک از زیر مقیاس ها، پنج عبارت اختصاص داده شده است و آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت ۴ درجهای ( از اصلا= ۱ تا خیلی زیاد= 4 ) میزان موافقت یا مخالفت خود را با هر یک از عبارا …