دانلود تحقیق در رابطه با رویکرد فازی محور در کمک به تصمیم گیریِ حذف کالاهای تند مصرف
چرخه بازار و تکنولوژی ، سازمان ها را به نوعی تحت فشار قرار می دهد تا به معرفی محصولات نوین بپردازند. به منظور ایجاد فضایی برای محصولات نوین ، تصمیم گیری در مورد حذف محصولات ( PD ) امری بدیهی می باشد. به هر حال ، پیاده سازی و اجرای PD ، فراتر از حذف واکنش پذیری محصولات با سود پایین می باشد. با توجه به ابزار مدیریتی پیشگیرانه و رقابتی ، PD نیازمند به کارگیری ویژگی های مالی و غیرمالی زنجیره ی تامین می باشد که این امر نه فقط منافع سازمان ها را در بر دارد، بلکه در حفظ شرکاء نقش مهمی دارد. به منظور استفاده موفق از استراتژی PD ، در نظر گرفتن یک سری عوامل در تصمیم گیری امری ضرروی و مهم می باشد. در این بررسی ، در جهت به روز رسانی دیدگاه های سنتی ، به معرفی عوامل رقابتی و زنجیره ی تامین در تصمیم گیری حذف محصولات (PDDM) می پردازیم. با توجه به مسئله ی پیچیده ی چند معیاره ، که شامل هر دو عامل کمی و کیفی و عدم قطعیت نسبی و تعامل بین عوامل می باشد ، سیستم استنتاج فازی Nested با مدل تعاملی ( NFISI ) به عنوان بخش چند مرحله ای ، سیستم خبره با چندین …