تحقیق شناخت بازار و تاریخچه آن

تحقیق شناخت بازار و تاریخچه آن

هنگامي كه امروز به بازار اشاره مي شود، در وهله نخست و به طور عمده جنبه اقتصادي آن مطرح مي شود، در حالي كه در گذشته افزون بر اين ويژگي، نقش اجتماعي و شهري آن بسيار بيشتر از امروز اهميت داشت، زيرا بازار غالبا در امتداد مهمترين راه و معبر شهري شكل مي گرفت و اصلي ترين راه شهري به شمار مي رفت و كمابيش همه فعاليت ها و فضاهاي عمومي و شهري به طور مستقيم يا غير مستقيم با آن مرتبط بود و اخبار و شايعات نيز بود و بناها و فضاهاي مهمي مانند مسجد جامع، مدرسه هاي علميه و كاروانسراهاي متعدد در امتداد آن قرار داشتند و به اين ترتيب محوري بي نظير و يگانه در هر شهر به شمار مي آمد، و چون اخبار، اطلاعات غالبا به صورت شفاهي انتقال مي يافت، بازار مركز انتشار خبرها و اطلاعات بود، در حالي كه امروز تنها به عنوان يك مركز خريد و داد و ستد مورد توجه قرار دارد، زيرا توسعه شهرها در دوره معاصر و ايجاده راه هاي سواره و دگرگوني در شيوه هاي توليد و عرضه كالا و ساير تحولات، مجالي براي انطباق بازارها با شرايط جديد به نحو مطلوب و مساعد فراهم نكرده است و مراكز جديد خريد و بازرگاني در نقاط گوناگوني  در سطح شهر پراكنده شده …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *