صنعت خودروسازي
تعداد صفحات :76 ورد مقدمه صنعت خودرو، همانطور كه پيتر دراكر به آن لقب “صنعت صنعت ها” را داده است، مركب است از دانش، علم و فن كه با خلاقيت و ابداع و هنر در هم آميخته است. صنعت خودرو به لحاظ ارتباط نزديك با زندگي روزمره مردم و حجم بالاي سرمايه، اشتغال و گردش مالي زياد، مورد علاقه و رقابت كشورها، شركتها و سرمايههاي بزرگ است.سرمايه گذاريها و پژوهشهايي كه در اين صنعت انجام مي شود نه تنها صنايع وابسته به خود بلكه ساير بخشهاي اقتصادي صنعتي را به حركت در ميآورد. مواد مديريت زنجيره تامين و پيدايش آن در زمان جنگ دوم جهاني هنري فورد تمامي قطعات مورد نياز را در كارخانه خود توليد مي نمود. در دهه 1920، آلفرد اسلوان، مراكز غير متمركز قطعه سازي را كه در مالكيت شركت خودروسازي مادر قرار دارند ايجاد نمود. در سال 1950 شركت خودرو، توليد قطعاتي را كه قبلاً در داخل شركت ساخته مي شدند، بين تامين كنندگان مستقل به مناقصه گذاشت، به اين ترتيب كه، به تامين كنندگان، نقشه و قطعات داده ميشد و از آنها خواسته مي شد كه پيشنهاد قيمت خود را براي هر قطعه بدهند، كه معمولاً قرار داد با پا …