تحقیق بررسی عوامل اضطراب امتحان

تحقیق بررسی عوامل اضطراب امتحان


مقدمه اضطراب امتحان یکی از تجاربی‌ست که در دوره امتحانات بطور وسیعی مشاهده می شود. عموما اضطراب و ترس در سال‌هاي اوليه زندگي رايج است. اما اضطراب امتحان، بين سنين 10 تا 11 سالگي شروع مي شود و در گروهی از دانش‌آموزان، آسيب‌زا بوده و با افزايش سن ميزان آن افزايش یافته و عملكرد تحصيلي دانش‌آموز را تحت تأثير قرار مي‌دهد(شاملو،1382). ساراسون وماندلر بر اين باور بودند كه در موقعيت امتحان ، معلومات مرتبط با آزمون و حالات اضطرابي با آزمون مورد نظر مرتبط و برخي ديگر نامرتبط هستند . اگر اضطراب برانگيخته شده با محتواي آزمون مرتبط باشد كارآمد افزايش  مي يابد و حالت اضطرابي نامرتبط با وظيفه اي محوله ، سطح كارآمدي را كاهش مي دهند. مارکس و لیدر با بررسی مطالعات در این زمینه به این نتیجه رسیدند که تقریباً سه درصد جمعیت عمومی به حالت اضطراب دچار هستند و گزارش شده است که دربین آنهایی که از مراقبتهای اولیه استفاده می کنند یعنی مراجعه کنندگان به پزشک عمومی شیوع حالت اضطراب بیشتر از افسردگی است . تعریف اضطراب امتحان اصطلاح كلي اضطراب امتحان، به نوعي از اضطراب با …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *