پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریابی،84 اسلاید،pptx
بررسيهاي آماري و تجربيات زيادي در اين زمينه وجود دارد كه اين نظر را تأييد ميكند.براساس اصل پاريتو، چيزي در حدود 20% از مشتريان يك شركت، تأمين كنندة تقريباً 80% سود شركت هستند.امروزه شركتها دريافتهاند كه نگهداري يك مشتري قديمي بسيار كم هزينهتر از پيدا كردن يك مشتري جديد است. براساس نتايج حاصل از بررسيها در بخش فروش شركتها و فروشگاههاي زنجيرهاي مختلف، مشخص شده است كه براي فروش كالايي به يك مشتري جديد چيزي در حدود 4 تا 8 بار مراجعة حضوري به فرد مورد نياز است اين در حالي است كه 2 يا 3 بار مراجعة حضوري به يك مشتري قديمي براي فروختن جنسي جديد به او كافي است. * بازاريابي در بازرگاني پيشرفته به معني طيف وسيعي از فعاليتهاي تحقيقاتي، طراحي، تدارکات، توليد، بيمه، کنترل کيفيت، انبارداري، آماده سازي براي مصرف، تعيين قيمت، تعيين عوامل فروش، شناسايي مشتري، بسته بندي، فروش و خدمات پس از فروش است به طوري که توزيع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزديک را تسهيل نمايد. * سيستم هاي چندگانه يک سيستم بازاريابي عب …