پاورپوینت کامل و جامع با عنوان اصول و مفاهیم کلی سازماندهی در 28 اسلاید
سازماندهی، عمل بازآرایی اجزاء است که بر اساس یک یا چند قاعده صورت میگیرد.در مدیریت، سازماندهی را فرایندی میدانند که طی آن با تقسیم کار میان افراد و گروههای کاری و ایجاد هماهنگی میان آنها، برای کسب اهداف تلاش میشود.سازماندهی در حکم فرایندی است که به صورت پیوسته و مستمر ادامه دارد و حیات سازمانی به اطمینان از وجود ساختاری که اثربخشی و کارایی را حاصل گرداند، بستگی خواهد داشت. در واقع سازماندهی شامل وظایفی است که باید اجرا شود، تشخیص کسانی است که باید اجرا کنند، چگونگی گروهبندی وظایف و تعیین کسانی است که باید گزارش دهند یا گزارش بگیرند. باتوجه به تعریف فوق، این فرایند شامل سه مرحلهٔ زیر است: طراحی و تعریف کارها و فعالیتهای ضروری دستهبندی فعالیتها بر حسب مشاغل و منصبهای سازمانی تعریف شده برقراری رابطه میان مشاغل و منصبهای سازمانی، برای کسب اهداف مشترک. ساختار سازمانی ساختار سازمانی، چارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیتهای اعضای سازمانی آن را ای …