چگونه گزارش بنویسیم (نکات مهم گزارش نویسی)
در موارد تحصیلی گاهی واژههای مقاله و گزارش با هم تداخل پیدا کرده یا بهجای یکدیگر استفاده میشوند. اما در تجارت، محیطهای علمی یا فنی و در محیط کار بیشتر به گزارش نیاز است. مقاله با بحث و استدلال سَر و کار دارد، در حالی که گزارش بر حقایق تمرکز میکند. اصولا گزارش یک سند مختصر و مفید است که برای هدف و مخاطبی خاص نوشته میشود… پاورپوینت 26 اسلایدی “اصول گزارش نویسی” با کیفیت عالی به همراه تصاویر به ارائه مطالب زیر می پردازد: – اهمیت گزارش نویسی – تعریف گزارش نویسی – اجزای گزارش – نکاتی که باید در گزارش نویسی به آن توجه کرد – مراحل گزارش نویسی – ساختار گزارش – ویژگی های مقدمه گزارش – متن یا بدنه اصلی گزارش – پایان و نتیجه گیری گزارش – روش های تأکید بر نکات مهم – رعایت ترتیب منطقی در گزارش نویسی – چند اصل در ترتیب اولویت ها – مرحله نگارش – تهیه پیش نویس – سبک گزارش – چگونگی بکاربردن واژه ها – مرحله بازبینی، اصلاح و تهیه متن حجم فایل: 1.59 مگابایت – تعداد اسلایدها: 27 – کیفیت فایل: عالی …