جایگاه دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های دولتی

جایگاه دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های دولتی


عنوان: جایگاه دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های دولتی قالب بندی: WORD تعداد صفحات: 32 این تحقیق در مورد دیوان عدالت اداری بوده و به طور کامل به بررسی جایگاه این ارگان در رسیدگی به شکایت مردم از دستگاه ای دولتی می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های حقوق ، مدیریت و دیگر رشته های مرتبط جهت درس کار تحقیقی پیشنهاد می گردد. چکیده دیوان عدالت اداری، به عنوان یک دادگاه اختصاصی در ساختار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، وظیفه رسیدگی به شکایات مردم از دستگاههای اداری را بر عهده دارد . در حقیقت، دیوان عدالت در نقش حامی مردم و مدافع حقوق آنان، اقدامها، تصمیمها و مصوبه های مامورین و واحدهای دولتی را زیر نظر می گیرد . این نوشتار با هدف تبیین صلاحیتهای دیوان عدالت اداری به نگارش در می آید . نگارنده، ضمن بیان سابقه تاریخی و اهداف تشکیل دیوان، صلاحیتهای آن را از حیث «خواهان » ، «خوانده » و «موضوع دعوا» مورد بررسی قرار می دهد . مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای حقوق مردم اهمیت ویژه ای قائل شده است …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *