پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فنون اقناع

پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فنون اقناع


              نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 29 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت:   درس 6 فنون اقناع 1 اقناع چیست؟ زندگی بدون ارتباط و تفهیم و تفاهم با دیگران امکان ندارد و لازمۀ آن نیز تبادل پیام است؛ امّا آیا فرستادن پیام بدون هدف مشخّص معنا دارد؟ روشن است که فرستادن پیام از سوی فرستنده و سازندۀ آن برای دیگران با یک هدف صورت می گیرد. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه ، مطابق نظر فرستنده است که به آن((اقناع))می گویند. رسانه ها نیز با استفاده از شیوه های اقناعی سعی می کنند از طریق عقل(منطق) یا احساس یا هردوی آنها بر ما تأثیر بگذارند. تأثیرات رسانه ها بر ذهن و قلب مخاطب، دقیق، ماهرانه و پیچیده است. این مهم توسط فنون و روش هایی برای: جلب توجّه و نظر ما پدید آوردن اعتبار و اعتماد برای خودشان شبیه سازی آمال و آرزوهای خودشان در وجود ما تحریک ما برای انجام دادن کاری مانند خرید، رأی دادن، سرمایه گذاری و… و در مجموع قانع کردن ما انجام می شو …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *