بررسي نقش کیفیت کالا درتوسعه اقتصاد
تاکید بر کیفیّت کالا در اقتصاد جهانی امروزه کلید دستیابی به شایستگی در عملیّات و فعالیّت ها می باشد. افزایش کیفیّت کالا منجر به افزایش بهره وری و منافع وابسته به آن می گردد. در محیط های پُررقابت امروز کیفیّت یك نكته کلیدی و اساسی است. همراه با یكپارچگی جهانی اقتصاد، مدل های سازمانی جدیدی مانند سازمانهای مجازی، زنجیره های تامین، سازمانهای گسترده و شرکت های چند ملیتی پا به عرصه نهاده و باعث گردیده اند که تئوری های مدیریت کیفیت کالا نیز وارد مراحل جدیدی گردد. به طور کلی، سیستم های مدیریت اطلاعات کیفیت سنتی بیشتر بر فعالیت های کیفی داخلی سازمان تمرکز داشته اند، این امر برای سازمانهای گسترده و جهانی امروز کارایی نخواهد داشت. اینترنت باعث شده است که سیستم مدیریت اطلاعات کیفیت، اطلاعات مورد نیاز خود را از بخشهای مختلفی مانند مشتریان و تامین کنندگان در سراسر جهان گردآوری نماید . حوزه دیگری که بیشتر افراد در کسب و کار یا غیر از آن، نسبت به آن شناخت کافی ندارند، معنا و قیمت کیفیت است. بیشتر ما بر این باوریم که تولید محصولات با کیفیت ، در مقایسه با تولید محصولات معیوب یا نامرغوب یر هزینه ت …