پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تجاری سازی ایده ها و تحقیقات دانشگاهی در 73 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تجاری سازی ایده ها و تحقیقات دانشگاهی در 73 اسلاید


              بي اغراق يكي از پيچيده ترين مراحل نوآوري، مرحله انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به عرصه بازار و توليد است كه با عنوان «انتقال فناوري از تحقيقات به توليد» شناخته مي‌شود. واقعيت اين است كه هيچ الگوي قطعي و عمومی در اين زمينه وجود ندارد. فرايند تجاري‌سازي فناوري‌هاي جديد، فرايندي پيچيده، نامنظم و تصادفي است و براي هر فناوري جديد مشكلات و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. تجاري‌سازي موفق فناوري حداقل نيازمند به تقاضاي كافي، برتري بالقوه فناوري براي پاسخگويي به آن تقاضا و يك سازمان يا فرد كارآفرين با منابع و توانمندي‌هاي مديريتي و بازاريابي مناسب براي تحويل محصول نهايي به بازار است. يكي از مهم‌ترين اركان فرايند تجاري سازي فناوري، بازاريابي فناوري است. بازاريابي فناوري از نوع بازاريابي تعاملي است، بدين معني كه كيفيت فناوري تا حد زيادي به كيفيت تعامل فروشنده و خريدار بستگي دارد. شركت‌هاي دانش‌بنيان به دلیل نوپا بودن به‌جز مساله تامين مالي، با مشكلات ديگري همچون نداشتن تجربه، دسترسي نداشتن ب …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *