پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مديريت اسناد و بايگانی در 33 اسلاید
بایگانی (به فرانسوی: Archive ) به کلیه سوابق واسناد ومدارک عمومی یا تاریخی که توسط دولت یا یک سازمان دولتی یا اداره یا مؤسسه یا تأسیساتی از این قبیل نگهداری میشود و نیزاسناد ومدارکی که خانواده یا فرد در ارتباط با کار خود تهیه یا دریافت میکند و آنها را تحت نظر خود محافظت یا نگهداری مینماید، گفته میشود.امروزه از کمدهای فلزی برای بایگانی در ادارات و مدارس و دانشگاهها استفاده میشود. یک بایگانیکننده دو وظیفه اساسی دارد: باید برای حفظ و حراست از اسناد باارزش تحتنظر خود اقدامهای لازم را انجام دهد و نهایت کوشش را صرف کند تا کیفیت و ویژگیهای اصلی اسناد حفظ شود. اسناد را برای استفاده محققان تاریخ و سایر پژوهشگران آماده ساخته و ارائه دهد. طبق نظر بایگانیکننده مشهور، سرهیلاری جنکینسون، در کتاب «مدیریت اسناد آرشیوی»، جای وظیفه اول و دوم نباید با هم عوض شود: «طبق قانون و بهعنوان نگهدارنده اسناد دولتی اولین وظیفه من این است که هرگونه اقد …