مدیریت کیفیت جامع (TQM)

مدیریت کیفیت جامع (TQM)

مديريت كيفيت جامع يكی از كاملترين و كارآترين فلسفه های مديريتی است كه به نحو شايسته ای مباحث كيفيت و رضايت مشتری را در بردارد. در دنيای امروز كه از يكسو رقابت های ملی، منطقه ای و بين المللی بسيار شديد و تنگاتنگ و از سوی ديگر تغييرات و تحولات در تكنولوژی، نياز بازار و… بسيار سريع و پر شتاب بوده و مسلما تجزيه و تحليل شناخت صحيح و بكارگيری مناسب مباحثی از قبيل مديريت كيفيت جامع می تواند بسيار راهگشا و مؤثر باشد. از نكات برجسته و ممتاز بحث مديريت كيفيت جامع اينست كه بسياری از فنون و روشهای مرتبط با مسائل مديريتی و كيفيتی را بطور جامع و با تلقينی مناسب و بصورت يكپارچه در خود جای داده است. بطور كلی شركتهايی كه در جهت اجرای فلسفه مديريت كيفيت فراگير قدم بر می دارند، بايستی از تلاشهای بهبود مستمر كيفيت كه در تمام اجزا سازمان جريان دارد، مطمئن شوند. حركت  در جهت يك فرايند بهبود مستمر، اغلب با پذيرش يكی از فلسه های مديريت كيفيت، مانند اصول دمينگ، فلسفه جوران يا كرازبی شروع می شود. اين افراد صاحب نام، اصول و راهنمايی هايی را برای تغيير محيط شركتها و ايجاد فرهنگ كيفيت مداری در سطح سازمانها …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *