پروژه مقایسه تئوریکی تجربی تبلیغات و تأثیر آن بر مصرف

پروژه مقایسه تئوریکی تجربی تبلیغات و تأثیر آن بر مصرف

چکیده:
در دنیای رقابتی امروز، بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازار ضروری بوده بطوری که نقش آن در آغاز و انجام تمامی تلاش ها از جمله تولید محصولات و ارائه خدمات مطلوب به جامعه به وضوح قابل مشاهده است. از طرف دیگر، در عصر حاضر که مفاهیم ارتباطات، رقابت، مشتری گرایی و . . . باهم پیوند خورده است، تبلیغات به عنوان عنصری از آمیخته بازاریابی ، نقش محوری در حفظ و بقاء سازمان ها، با شناساندن و معرفی محصولات، ایفا می کند. به عبارتی دیگر، تبلیغات یکی از ابزارهای شناخته شده بازاریابی برای گسترش نفوذ در بازار و عامل مهم مصرف محصولات است (خواجه زاده، 1383).
در مقاله حاضر سعی شده است تا مستند به مرور ادبيات موضوعي مربوط به عنوان تحقيق، با استفاده از مقايسه تئوريكي برخي تحقيقات تجربي انجام شده در مورد تبلیغات و تأثیر آن بر مصرف مشتریان در حوزه های مختلف، به ارائه يك نوآوري تئوريكي برگرفته از نتايج تحقيقات مذكور پرداخته شود. براين اساس نتايج تحقيقات تجربي اشاره شده، مورد مقايسه تئوريكي قرار گرفته و شباهت ها و تفاوت هايشان استخراج شده‌اند. در بخش شباهت ها به چهار مورد: ارتباط مثبت …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *