ترجمه مقاله An Efficient CRM Data Mining Framework – یک چارچوب موثر داده کاوی CRM برای پیش بینی رفتار مشتریان
An Efficient CRM-Data Mining Framework for the Prediction of Customer Behaviour AbstractCRM-data mining framework establishes close customer relationships and manages relationship between organizations and customers in today’s advanced world of businesses. Data mining has gained popularity in various CRM applications in recent years and classification model is an important data mining technique useful in the field. The model is used to predict the behaviour of customers to enhance the decision-making processes for retaining valued customers. An efficient CRM-data mining framework is proposed in this paper and two classification models, Naïve Bayes and Neural Networks are studied to show that the accuracy of Neural Network is comparatively better چکیده چارچوب داده کاوی CRM ارتباط نزدیکی با مشتری ایجاد می کند و ارتباط بین سازمان ها و مشتریان را در دنیای کسب و کار پیشرفته امروز مدیریت می کند. در سال های اخیر داده کاوی در برنامه های کاربردی مختلف CRM به محبوبیت دست یافت …