دانلود مقاله ی قیاس کردن و benchmarking در حسابداری

دانلود مقاله ی قیاس کردن و benchmarking در حسابداری

چکیده ی مطالب : درسالهاي اخير يکي از مفاهيم و فنون جديدي که به عنوان «قياس کردن» يا مقايسه بين کسب و کارها ميتوانيم بناميم مفهوم «benchmarking» است. در اصل يک کسب وکار که جنبه هاي مختلف فعاليتهاي خود يا نتايجي را که به آن رسيده است، باکسب وکارهاي ديگر، باميانگين هاي شاخه صنعت واگرهيچ يک از اينها نباشد، با ارزشهاي سالهاي گذشته خود کسب وکار(business ( درداخل نسبتها يا اندازه هاي مشخصي مقايسه ميکندبه منظور تثبيت اهداف،اولويتها و بهبودها به سنجش محصولات، خدمات وفرايندهاي سازمان مي پردازد که اين به نوبۀ خود به مزيت رقابتي ويا کاهش هزينه ها مي انجامد. که درواقع ابزاري براي بهبود مستمر است وتوسط سازمانها به کار گرفته ميشود.و نیز از الگوها و روشهای نوین ارزیابی و بهبود عملکرد می باشد که در حسابداری سنجش مسئولیت استفاده می شود… در عرصۀ توليد يا خدمات،امکان دارد سازماني عملکرد بهتري نسبت به سازمانهاي ديگر داشته باشد. همچنين هريک از بخشها مانند مالي،توليد،فروش,…. ارايۀ بهتري از کار خود نسبت به ديگران داشته باشند. براي تنظيم هرچه مؤثرتر عملکرد بر مبناي اهداف مورد نظ …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *