نظریه های یادگیری و الگوی تدریس + پیشینه تحقیق 108 صفحه با منابع معتبر + Doc
يادگيري چيست ؟ براي رويارويي با انبوه چالشهايي كه آينده در دل خود پنهان داشته است ، جامعه بشري در تلاش براي رسيدن به آرمانهايي چون صلح ، آزادي و عدالت اجتماعي ، آموزش وپرورش را سرمايهاي اجتناب ناپذير مي داند.( ژان دلور ، رئيس كميسيون بينالمللي آموزش و پرورش قرن بيست و يكم ، به نقل از اديب نيا ) از نظر اديب نيا ( 1385) يادگيري به معناي تغيير در رفتار ، از راه تجربه (تاثير متقابل فرد بر محيط و محيط برفرد ) در انسان ايجاد مي شود و مشتمل بر طرز تفكر ، مهارتهاي ذهني و مهارتهاي فيزيكي است .بنابراين نقش استراتژيك ونهادي مدرسه همانا ايجاد يادگيري در فراگيران است . نظريههاي مختلفي در مورد يادگيري است كه اهم آن عبارتند از : الف ) يادگيري رفتار گرايان يادگيري از اين ديدگاه عبارتست از تغييرات كم و بيش دائمي در رفتار بالقوه كه در اثر تجربه حاصل ميشود ( به نقل از نوروزي و ديگران ، 1382) بر طبق اين نظر ،تغييرات موقتي در رفتار مانند هيجانات ، خستگي و نظاير آنها يادگيري به حساب نمي ايند از طرفي تاكيد بر اين است …