پاورپوینت یادگیری در حد تسلط

پاورپوینت یادگیری در حد تسلط


پاورپوینت یادگیری در حد تسلط    « مشکل ما اين نيست که بسياری از چيزها را نمی دانيم،  مشکل ما اين است که معمولا” به چيزهايی که می دانيم عمل نمی کنيم. اگر به چيزهايی که می دانيم عمل کنيم، چيزهايی را که نمی دانيم خواهيم آموخت.» سيد جمال الدين اسد آبادی مقدمه يکى از فنون موفقيت‌آميز در امر يادگيرى روش يادگيرى تا حد تسلط است. چنانکه قبلاً در طرح کلر اشاره شد،، شاگرد قبل از اينکه به پيشرفت خود ادامه دهد، بايد محتواى آموزشى را تا حد تسلط ياد گرفته باشد. نظريه يادگيرى در حد تسلط، توسط بلوم در سال ۱۹۶۸ و بلاک (Block) در سال ۱۹۷۱ مطرح شد. بر اساس اين نظريه، يادگيرى و پيشرفت تحصيلى فراگيران به طور وسيعى به زمان يادگيرى بستگى دارد (۱۹۶۳)، (کارول – Carroll). به عقيده کارول، شاخص اصلى استعداد تحصيلى شاگردان زمان است. یادگیری یادگیری به فرایند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار یا توان رفتاری گفته می شود که حاصل تجربه است ونمی توان آن را به حالت های مترقی بدن مانند آن چه بر اثر بیماری، خستگی، یا داروها به دست می آید نسبت داد. هرم یادگیری پرورش پرورش عبارت است ا …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *