مشتری مداری در بانکداری امروز
در بازاریابی نوین عبارت )) همیشه حق با مشتری است (( به صورت یک شعار در آمده است، نیازها و خواست های مشتریان به عنوان یک اصل اساسی در تولید خدمات بانکی مطرح شده و رضایت مشتری به عنوان نقطه تمرکز بانکها مورد توجه جدی قرار گرفته است در بسیاری از بانکها تمامی فعالیت های تبلیغاتی و پیامهای رسانه ای بر محور رضایت مشتری صورت گرفته است . البته ناگفته نماند که تجربه نشان می دهد که همیشه حق با مشتری نیست . موارد زیادی وجود دارد که در واقع اشتباه با مشتری بوده است و مواردی هم مشاهده شده است که نه تنها مشتری مرتکب اشتباه شده بلکه رفتارهای خارج از عرف به ویژه در مراجعه به بانکها برای دریافت خدمات هم انجام داده است . با وجود این مشتری کسی است که پس از سهامداران قرار می گیرد و منابع وارد بانک می کند ،موجب ارتقای سطح سودآوری شده و درآمدهای کارمزدی را افزایش می دهد.نبودن مشتری به معنی نبودن درآمد ) فروش ( و سود و در نهایت برابرحذف بانک خواهد بود . از این رو مفهوم مش …