دانلود پروژه اندازه گیری رضایت مشتری
دانلود پروژه اندازه گیری رضایت مشتری در 74 اسلاید پاورپوینت اندازهگيري رضايت مشتري Customer Satisfaction Measurement (CSM) مشتري کيست ؟ تعريف دکتر جوران : مشتري: به كسي كه توسط محصول يا فرايند توليد محصول تحت تاثير قرار مي گيرد گفته مي شود. مشتري ممكن است خارج سازماني يا داخل سازماني باشد. مشتريان خارجي افرادي که محصولات يا خدمات سازمان را خريداري ميکنند مشتريان داخلي ساير افرادي که درون سازمان بصورت متوالي براي انجام شغل خويش به واحد قبل از خود متکي هستند. مهمترين انواع مشتري از ديد سازمان بعنوان يک سيستم باز مشتريان خارجي مصرف کنندگان مردم و جامعه از ديد فرايند فرايندها يا گروههاي درون سازماني از ديد کارکنان سلسله مراتبي سازماني مشتري گرايي پيتر دراكر: هدف اصلي هر كسب و كاري خلق مشتري است نه توليد محصول يا ارايه خدمات و يا حتي سودآوري. كسب و كار از مشتري شروع مي شود. …………………………………………………………………………………………………… …