پاورپوینت در مورد راهنماي ارزيابي دروني -ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي -مراحل انجام ارزشيابي دروني-84 اسلاید
قسمتی از اسلاید ها ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي كيفيت يك ارزش اصلي در آموزش عالي بوده ،ضمن ابهام خاصي كه همواره در مورد آن وجود داشته، مفاهيم متعددي براي آن متصور است كه هر يك از منظري مورد توجه قرار گرفته و هر كدام مورد استفاده خاصي نيز دارد. روشي كه براي ارزيابي يا ارزشيابي (evaluation) از كيفيت درآموزش عالي بكار گرفته ميشود، نيز بايد در جهت همان مفهوم از كيفيت باشد كه انتخاب كرده و به آن توجه داريم. اين همان تعريفي است كه كيفيت را ”تناسب با هدف (fitness for purpose)“ معرفي ميكند. مثلاً يك برنامه تحصيلي ممكن است براي تربيت افرادي محقق بسيار خوب باشد ولي نه براي تربيت افرادي كه در آن حرفه مشغول به كار مي شوند. پس، يكي از رويكردهاي علمي در ارزشيابي آموزشي، رويكرد مبتني بر هدف مي باشد. در اين راهنما سعي شده است الگوي مناسبي براي اجراي ارزشيابي دروني مبتني بر هدف در سطح گروههاي آموزشي در اختيار علاقهمندان و مجريان اين طرح قرار گيرد. به طور خلاصه در اين الگو، گروه عوامل مؤثر در آم …