شيوهاي جديد يك تقسيمبندي از مدارس به مديران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش
مدرسه خام منشها متغير هستند. سيستمها تغيير نميكنند. رهبري/ برنامهريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي تنها مدير مدرسه و نيز مديران بالاتر از او ميخواهند نقشآفرين و الگو باشند. عمده بحثهاي استراتژيك در سطح مديران صورت ميپذيرد و معلمان نقشي در طراحي هدفها و برنامهها ندارند. ● معمولاً بر روي آموزش و يادگيري به عنوان يك امر مهم بحث ميشود. تنها ميتوان تغييرات معدودي در يادگيري سازماني پيدا كرد. ● به نوآوري، به عنوان يك امر ضروري براي ايجاد روشهاي كاري جديد نگاه ميشود، ولي هنوز راه سامان يافتهاي براي بروز نوآوري به چشم نميخورد. ● ارتباط بالا به پايين و رسمي در مدرسه حاكم است. رضايتمندي كاركنان، به انحاي گوناگون مورد توجه مدير است و سعي در اندازهگيري آن به چشم ميخورد. ● بر حفظ وضع موجود تأكيد ميشود و سعي ميشود در اوليا، معلمان و دانش آموزان به عنوان مشتري نارضايتي ايجاد نشود و به صورت غيررسمي، نوعي وفاداري سنتي ب …