تعريف مديريت استراتژيك چیست

تعريف مديريت استراتژيك چیست


تعريف مديريت استراتژيك : مي توان مديريت استراتژيك را بدين گونه تعريف كرد : هنر و علم تدوين، اجرا و ارزيابي تصميمات وظيفه اي چند گانه كه سازمان را قادر مي سازد به هدف هاي بلند  مدت خود دست يابد . همان گونه كه از اين تعريف استنباط مي شود در مديريت استراتژيك براي كسب موفقيت سازماني بر چندين عامل تأكيد مي شود : هماهنگ كردن مديريت ، بازاريابي ، امور مالي ( حسابداري ) ، توليد ، (عمليات ) ، تحقيق و توسعه وسيستم هاي اطلاعات رايانه اي . در بسياري از دانشگاه ها و دانشكده ها ، عبارت (( مديريت استراتژيك )) را مترادف با (( سياست هاي بازرگاني )) مي دانند كه در برگينده همه مطالب در س ها و واحدهايي است كه دانشجويان در دوره مديريت بازرگاني مي گذرانند و به عنوان آخرين درس مهم اين رشته تلقي مي شود . اگر به شبكه اينترنت دسترسي داريد مي توانيد با فشار دادن به عضويت باشگاه مديريت استراتژيك درآييد و از مطالب ارزنده اي كه براي دانشجويان سياستهاي بازرگاني ارائه مي شود بهره مند گرديد . مراحل مديريت استراتژيك : فرايند مديريت استراتژيك دربرگيرنده سه مرحله مي شود : تدوين استراتژي ها ، اجراي استراتژي ها و ا …

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *